ZKM Kwaliteitssysteem

De ZKMvereniging stimuleert het proces van continue kwaliteitsverbetering van haar leden, de ZKM-coaches. Zo wordt de kwaliteit van ZKM trajecten gewaarborgd voor cliënten.

De kwaliteit in een ZKM traject is verankerd in de wetenschappelijk gefundeerde ZelfKonfrontatieMethode ook wel ZelfKennisMethode genoemd en daarnaast in de opleiding tot ZKM-coach. Een door de ZKMvereniging erkende opleiding eindigt met een certificering.

De ZKMvereniging besteedt veel aandacht aan kwaliteitsverbetering. Hierdoor blijft de Methode in ontwikkeling, zijn de ZKM opleidingen actief bezig met het verhogen van hun kwaliteit en blijven ZKM-coaches zich na hun afstuderen professionaliseren. Deze continue aandacht voor kwaliteit gebeurt vanuit de Commissie Kwaliteit in nauwe samenwerking met de leden van de ZKMvereniging. Sinds 2007 is het ZKM-Kwaliteitssysteem ontwikkeld.  rapport kwaliteitsstimulering

ZKM-coaches, die dat expliciet aangeven in hun overeenkomsten met cliënten/opdrachtgevers en op hun website (indien van toepassing), werken conform het ZKM-Kwaliteitssysteem.

Zij gebruiken dit als een raamwerk om de kwaliteit van hun praktijk te toetsen en kunnen tot op zekere hoogte een persoonlijke invulling geven aan dit raamwerk, passend bij de eigen mogelijkheden, wensen en praktijkvoering. In de lijst onder "Vind een ZKM Coach"  is zichtbaar aan het kwaliteitskeurmerk zkm vereniging keurmerk welke leden volledig conform het ZKM-Kwaliteitssysteem werken.  aanvraagformulier voor registratie

Het ZKM-Kwaliteitssysteem bestaat uit:

Alle juridische modelovereenkomsten voor het werken met cliënten, verwerkers en subverwerkers, kunnen gedownload worden onder de sub-menuknop AVG.  (na inlog, onder menu ZKM Vereniging )