Klachtenprocedure ZKMvereniging

Klachtenbehandeling

Als u niet tevreden bent over uw ZKMprofessional is het raadzaam hierover eerst met uw ZKMprofessional zelf te praten en te proberen samen tot een oplossing te komen.

Als u er samen niet uitkomt, dan hebt u de mogelijkheid een onafhankelijke Klachtenfunctionaris te schakelen, die zal proberen tussen u en de ZKM-professional te bemiddelen.  Via e-mail of per post kunt u, middels het Klachtenformulier ZKMvereniging, uw klacht en verzoek tot inschakeling van een Klachtenfunctionaris indienen bij het secretariaat van de Klachtencommissie.  Dit is alleen mogelijk als de ZKMprofessional lid is van de ZKMvereniging en als deze zich niet aan de Gedragscode  van de ZKMvereniging heeft gehouden.  Uiteraard worden uw gegevens vertrouwelijk behandeld.

Als de bemiddeling van de Klachtenfunctionaris  geen oplossing heeft gebracht, heeft  u de mogelijkheid om uw klacht voor te leggen aan de onafhankelijke Klachtencommissie.  Ook dit
is weer alleen mogelijk als de ZKMprofessional lid is van de ZKMvereniging en als deze zich niet aan de Gedragscode  van de ZKMvereniging heeft gehouden.

Meer informatie

Het klachtenreglement, waarin de klachtenprocedure is opgenomen, kunt u opvragen via het secretariaat van de Klachtencommissie:

Mevrouw Joyce von Oerthel
Ambtelijk Secretaris Klachtencommissie ZKMvereniging
3505 AC UTRECHT

Het klachtenreglement wordt u vervolgens per e-mail toegestuurd.

De ZKM is een prachtige methode die echt van binnenuit verandering en beweging brengt. Voor mijn vaak hoogbegaafde en/of hoog-sensitieve klanten is de aandacht voor de onderliggende gevoelens, voor hun levensverhaal, de ordening en het ontdekken van de rode draad in een gelijkwaardig contact een manier om weer grip te krijgen. Ik werk ook met de Zelfverbinders van Essenceiam, een op de ZKM gebaseerde tool, daarmee zoom je in op een thema; Werk of Vitaliteit. Snel, kort en grondig. De Zelfverbinder Werkfit kan ook ingezet worden ten behoeve van Werkfit-trajecten (UWV).  De compacte ZelfReflector van Medina gericht op Zingeving en Levenskunst sluiten aan bij de zingevingsvragen die mijn klanten bezighouden en kan richting geven in de zoektocht naar betekenis. Naast de tools vanuit de narratieve psychologie en de ZKM, maak ik ook gebruik van de positieve psychologie, opstellingen, voice dialogue, kernkwadrant, steeds met een oplossingsgerichte insteek. Ik maak daarbij ook graag gebruik van Blended coaching, De combinatie van de interne dialoog en zelfreflectie in wisselwerking met dialoog met een coach stimuleert de ontwikkeling enorm! Regelmatig organiseer ik leuke en interessante workshops in Breda; De kunst van zelfreflectie, Een duik in jezelf! Themagericht: keuzes maken, conflicten, hoogbegaafdheid, perfectionisme, hoog-sensitiviteit en meer..... Met andere ZKM coaches met een hart voor onderwijs zet ik mij in om het zelfonderzoek meer bekendheid te geven als professionaliseringsactiviteit voor leraren.  Neem eens een kijkje op: https://www.talenteerjezelf.com/