ZKM Opleidingen

Er zijn twee ZKM opleidingen:

Beide opleidingen duren circa 2 jaar en leiden op tot gecertificeerd ZKM-beoefenaar.

Ze spelen een belangrijke rol voor de professionalisering en nascholing van leden van de ZKM Vereniging.

Na- Bijscholingen:

WORKSHOP ZELFVERBINDERS®

ZKM en waarderingstheorie voor een bredere doelgroep beschikbaar?
Dat kan! Met de ZelfVerbinders.
ZelfVerbinders geven de mogelijkheid om op een laagdrempelige, snelle én perspectief gevende wijze stil te staan bij het voor de “onderzoeksvrager” op dit moment relevante thema.

Doelstelling Workshop
1 Zicht op de verschillende beschikbare ZelfVerbinders;
2 Kennismaken met deze compacte aanpak, geïnspireerd op de waarderingstheorie;
3 Zelf ervaren hoe de ZelfVerbinder werkt;
4 Een korte refreshment hoe betekenis te geven aan de informatie uit het rapport;
5 Vast kunnen stellen of het werken met ZelfVerbinders bij jou past.

Korte inhoud
Vóór de workshop vul je eerst zelf een ZelfVerbinder naar keuze in.
Zo ervaar je meteen hoe het is om een ZelfVerbinder in te vullen, en wat die voor waarde kan toevoegen. Tijdens de workshop maak je kennis met dit instrument en de thema’s waarvoor deze momenteel in beeld is. Zodoende is de workshop zowel een kennismaking met de ZelfVerbinders als een snelle refreshment van hoe samen met de invuller betekenis te geven aan het rapport. Dat rapport is een perfecte ontlokker voor een gerichte en verdiepende dialoog.

De voordelen
ZelfVerbinders zijn compacte laagdrempelige instrumenten, die afhankelijk van een voor de onderzoeksvrager relevant thema een korte en grondige persoonlijke aanpak en nieuw perspectief bieden.
a. Kort, omdat slechts 2 uur tijd geïnvesteerd en snel de vinger op de juiste plek gelegd wordt.
b. Grondig omdat ze geïnspireerd zijn op de wetenschappelijk onderbouwde waarderingstheorie en toegepast worden door gecertificeerde ZKM-begeleiders.
c. Persoonlijk, omdat gevoelens geraakt worden en het ontklonterend en verhelderend werkt. En omdat de onderliggende motieven in beeld komen.
Dat geeft impact en een blijvend resultaat.

Hoe werken ze?
Een ZelfVerbinder raakt direct een relevant thema. De onderzoeksvrager koppelt online 16 gevoelens aan 20 kernzinnen. Dat duurt nog geen 45 minuten. Het resultaat is een rapport dat vervolgens dient als gerichte ontlokker in het nagesprek met de begeleider. Dat gesprek neemt meestal 1,5 á 2 uur in beslag.

Beschikbare ZelfVerbinders
Het arsenaal aan ZelfVerbinders breidt zich steeds verder uit, steeds inspelend op actuele en concrete behoeften die spelen. Momenteel zijn ze beschikbaar bij de hoofdthema’s Werk, Onderwijs, Gezondheid en Verlies.

Werk

Verbinding aan Werk |  Perspectief op Werk | Verlies van Werk | Werkfit | Ondernemerschap

Onderwijs – Docent

Gezondheid

Vitaliteit | Osteopathie

Verlies

Verlies van Werk | Verborgen Verlies | Verliesverweving – Volwassenen | Verliesverweving – Jongeren

De Workshop
Tijdsinvestering   : 1 dagdeel
Tijdstip                   : Vrijdag 25 januari
Locatie                  : Leiden | De Nieuwe Energie
Investering                           : €95,-

Training ZKM-Organisatie

Beste ZKM-collega’s,

Vanwege de blijken van belangstelling van diverse collega’s uit de ZKM Vereniging organiseren Richard van de Loo en ondergetekende voorjaar 2019 opnieuw een training ZKM-Organisatie. De trainingsdata zijn donderdag 14 maart en dinsdag 16 april 2019. Op de site van de ZKM vereniging tref je de brochure met uitgebreide informatie over de training, de leerdoelen en de achterliggende theorie. Deze training is speciaal ontwikkeld voor leden en studentleden van onze beroepsvereniging. Voor deze training wordt accreditatie aangevraagd bij het NIP.

Heb je interesse om aan deze training mee te doen, dan horen wij het graag. Gebruik daarvoor het inschrijfformulier, dat ook via de website is te downloaden. De training gaat door bij minimaal 4 deelnemers. Vroege aanmelding, uiterlijk voor 1 februari 2019, wordt beloond met een vroegboekkorting van maar liefst € 100,-!

Heb je nog vragen, aarzel dan niet om contact op te nemen met Richard (06-15081960, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. ) of ondergetekende.

hartelijke groet, mede namens Richard,

Anne-Marie Benschop

Your-Self

Integrale Coaching

www.your-self.nl

www.sterkerschaken.nl

Workshop ZKM Leiderschap

De ZKM Leiderschap is een specifieke versie van de ZKM. Gericht op (aankomend) leidinggevenden die zichzelf in hun leidinggevende rol beter willen leren kennen.                  De ZKM Leiderschap maakt  onder meer gebruik  van speciaal ontwikkelde ontlokkers en aangeboden waardegebieden. Wil jij meer weten over deze specifieke variant van de ZKM en de toepassing ervan in de praktijk, neem dan deel aan deze workshop, die bedoeld is voor leden en student-leden van onze beroepsvereniging.

Tijdbeslag: 1 dagdeel. De begeleiding is in handen van 2 ervaren ZKM-coaches

Locatie: in het midden van het land

Aantal deelnemers: 4-8 maximaal

Datum: in overleg

Kosten: € 50,-- (ex BTW)

De ZKM Leiderschap is ontwikkeld op initiatief van en door de leden van de Werkgroep ZKM Praktijk verdiept: Els Holland, Paulien van Kessel, Els Voorhorst en Richard van de Loo.

De ZKM is een prachtige methode die echt van binnenuit verandering en beweging brengt. Voor mijn vaak hoogbegaafde en/of hoog-sensitieve klanten is de aandacht voor de onderliggende gevoelens, voor hun levensverhaal, de ordening en het ontdekken van de rode draad in een gelijkwaardig contact een manier om weer grip te krijgen. Ik werk ook met de Zelfverbinders van Essenceiam, een op de ZKM gebaseerde tool, daarmee zoom je in op een thema; Werk of Vitaliteit. Snel, kort en grondig. De Zelfverbinder Werkfit kan ook ingezet worden ten behoeve van Werkfit-trajecten (UWV).  De compacte ZelfReflector van Medina gericht op Zingeving en Levenskunst sluiten aan bij de zingevingsvragen die mijn klanten bezighouden en kan richting geven in de zoektocht naar betekenis. Naast de tools vanuit de narratieve psychologie en de ZKM, maak ik ook gebruik van de positieve psychologie, opstellingen, voice dialogue, kernkwadrant, steeds met een oplossingsgerichte insteek. Ik maak daarbij ook graag gebruik van Blended coaching, De combinatie van de interne dialoog en zelfreflectie in wisselwerking met dialoog met een coach stimuleert de ontwikkeling enorm! Regelmatig organiseer ik leuke en interessante workshops in Breda; De kunst van zelfreflectie, Een duik in jezelf! Themagericht: keuzes maken, conflicten, hoogbegaafdheid, perfectionisme, hoog-sensitiviteit en meer..... Met andere ZKM coaches met een hart voor onderwijs zet ik mij in om het zelfonderzoek meer bekendheid te geven als professionaliseringsactiviteit voor leraren.  Neem eens een kijkje op: https://www.talenteerjezelf.com/