Actueel

Zelfonderzoek geaccrediteerd voor leraren!

 

Mieke Wijdeveld en Adrienne Schimmel hebben een certificaat ontworpen dat we allemaal kunnen uitreiken aan leraren die bij ons een Zelfonderzoek hebben doorlopen. De registercommissie van registerleraar.nl heeft het zelfonderzoek als professionaliseringsactiviteit voor leraren in het onderwijs goedgekeurd. Dit betekent dat leraren binnen het basisonderwijs, voortgezet onderwijs, mbo en speciaal onderwijs uren kunnen toevoegen aan hun registerdossier (via 'zelf een activiteit toevoegen').

Hiervoor is het nodig dat er een certificaat wordt uitgereikt aan docenten die deelnemen aan een zelfonderzoek. Niet alleen willen wij zo een gezamenlijk optreden naar buiten bewerkstelligen, maar op deze manier krijgen we door de centrale registratie, ook een beeld van de daadwerkelijke uitgifte. Dit beeld kunnen we weer gebruiken om kracht bij te zetten bij de aanvraag voor een hernieuwde erkenning voor volgend jaar. Want begin 2019 is er sprake van een migratie. Het vrijwillige register gaat dan over in het nieuwe verplichte register. Waarschijnlijk gaat dit betekenen dat wij hierin weer tot actie over moeten gaan. Vandaar nu een inventarisatie van jullie behoeften!

Wij horen graag van je als je met leraren werkt of dit als een potentiele doelgroep beschouwt. Onze vragen aan jou zijn:

Was je op de hoogte was van deze accreditatie? Ja/nee

Heb je wel eens een certificaat uitgereikt? Ja/nee

Wil je zelf ook tijd investeren in herregistratie? Ja/nee

 

Antwoorden mailen naar Adrienne: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

Woensdag 18 april Algemene Leden Vergadering  2018 

 uitnodiging 

voor onderliggende stukken zie ledenpagina - Verenigingszaken (na inlog) 

 

 

Training ZKM-Organisatie vrijdag 27 april en vrijdag 25 mei.

download hier de brochure 

 

Ondernemende ZKM-ers ondersteunen collega ZKM-ers door middel van coaching en training!! Doel: meer zichtbaarheid, gerichte marketing en verhoging omzet! Ga naar de ledenpagina: documenten en links!!

 

 

 

Hubert Hermans is voorgedragen en geaccepteerd als buitenland lid van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten, in de klasse menswetenschappen.  

De officiële benoeming zal plaatsvinden op 16 december 2017. in het Paleis der Academiën te Brussel. In de stukken die hij heeft toegezonden aan de Academie heeft hij ook de rol van de ZKM beschreven. 

 

 

 

Recentelijk is een nieuw en interessant artikel verschenen van Hermans en Van Loon over de Dialogical Self en haar toepassingen. Het is gepubliceerd in De Psycholoog: maandblad van het Instituut van Psychologen. 

Jaardag 

 

Nieuwsbrief: Programma Jaardag 2016 

 

Jaardag  vrijdag 4 november 2016

Zoals al eerder door het bestuur aangekondigd vindt op vrijdag 4 november a.s. de Jaardag plaats voor leden van de ZKM vereniging en de DSA. Introducees zijn vanzelfsprekend ook van harte welkom.
De Jaardag 2016 staat in het teken van VEERKRACHT.
Mocht je 4 november a.s. nog niet hebben genoteerd in je agenda doe het dan alsnog!

 

 

 

Prof. Hubert Hermans is recentelijk geinterviewd door Shrink rap radio over 'Dreaming and the Dialogical Self'. Dit radiostation kan worden beluisterd in meer dan 190 landen! (Volg de link en klik op 'download' om de geluidsopname te beluisteren.) Je kunt het interview (en heel veel interessante andere interviews) ook afluisteren met de shrink rap radio app (IOS en Android)

 

 


Vrijdag 9 oktober 2015 hield Rens van Loon zijn inaugurale rede als hoogleraar 'Dialogical Leadership' aan de Universiteit van Tilburg. In het kader van de oprichting van de Dialogical Self Academy is deze benoeming een stimulerende ontwikkeling. Vanuit de ZKMvereniging waren heel wat leden getuige van zijn rede. Onze beroepsvereniging feliciteert prof. dr Rens van Loon van harte met zijn benoeming!

 

 

 

 

 

Maandag 21 september 2015 was in Utrecht de promotie van ons medelid Kara Vloet. Haar proefschrift is getiteld: Professionele identiteitsontwikkeling van leraren als dialogisch proces. In haar onderzoek heeft zij gebruik gemaakt van de ZKM als begeleidingsmethodiek. De ZKM bleek docenten te kunnen helpen bij het ontwikkelen van hun professionele identiteit. Kara levert met dit gedegen proefschrift een  belangrijke bijdrage aan de toepassingsmogelijkheden van de ZKM.

 

 

 

ZKM PROFESSIONAL?
  1. Telefoonnummer(*)
    Ongeldige invoer
  2. Naam(*)
    Ongeldige invoer
  3. E-mail(*)
    Ongeldige invoer
  4. Vraag(*)
    Ongeldige invoer