Informatie collectieve

beroepsaansprakelijkheidsverzekering (BAV)

Via de ZKM Vereniging is het mogelijk om een uitgebreide aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. De kosten zijn in vergelijking met vergelijkbare verzekeringen vrij laag (€ 75,- per jaar).

Ieder praktiserend lid van de ZKM Vereniging doet er goed aan om een beroeps- en bedrijfs-aansprakelijkheidsverzekering  te hebben afgesloten. Daarmee bescherm je primair jezelf tegen juridische kosten als een opdrachtgever ontevreden is over je dienstverlening..

Indien je zo een verzekering nog niet hebt afgesloten: doe het dan zo snel mogelijk.

Indien je via een andere verzekeraar een BAV hebt afgesloten, kun je overwegen over te stappen, als het via de ZKM Vereniging goedkoper is.

Meer informatie en de procedure van aanmelding vind je in het document ‘Info BAV Kendal Mason’.

Goed om te weten:

• Bij aanmelding voor 1 oktober betaal je de gehele premie (€ 75,-)
  • Meld jij je aan na 1 oktober dan ben je direct verzekerd en ga je pas betalen vanaf 1 januari van het volgende jaar! Bij beëindigen van het lidmaatschap van de ZKM Vereniging wordt de BAV ook automatisch beëindigd.

Naast een BAV kan het ook wenselijk zijn dat jij je aangesloten hebt bij een geschillencommissie, bijvoorbeeld het SCAG. Lees hiervoor de nieuwsbrief er nog eens op na. (zie hieronder link naar:  Wkkgz en geschillencommissie (SCAG)  Als je coacht met de ZKM ben je al snel een zorgverlener zoals bedoeld in de Wkkgz!

Te downloaden documenten:

Info BAV Kendal Mason/Hiscox

BAV Deelnameformulier

No Claim verklaring

Voorbeeldbrief m.b.t. beeindiging lopende polis

Wkkgz en geschillencommissie”(SCAG)

Hiscox Prolongatie 2021

Hiscox Bedrijfsaansprakelijkheid voorwaarden (AVB)

Hiscox Beroepsaansprakelijkheid voorwaarden (BAV)